مراحل کاشت مو چیست؟

اغلب کسانی که تصمیم می گیرند یکی از روش های کاشت مو را انتخاب کنند، در اغلب مواقع سؤالات بسیاری دربارۀ نحوۀ کاشت مو، مراحل کاشت مو، مزیت ها و عوارض آن، هزینۀ کاشت و… دارند و باید پیش از اقدام به کاشت مو بتوانند پاسخ سؤال هایشان را پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم به یکی از این سؤالات به طور تفصیلی و کامل جواب بدهیم و آن معرفی و بررسی مراحل کاشت مو است.

 

  1. جمع آوری اطلاعات

در مرحلۀ اول از ایمپلنت مو شما باید اطلاعات کاملی دربارۀ انواع روش های کاشت مو، مزیت ها، عوارض، و نوع انجام شدن هر کدام از آن ها به دست بیاورید تا پس از آن بتوانید یکی از مناسب ترین روش ها را برای خودتان انتخاب کنید. پس در این بخش از مراحل کاشت مو، به معرفی انواع مختلف کاشت خواهیم پرداخت.

  1. روش های کاشت نواری

در مراحل کاشت مو به روش نواری به منظور استخراج کردن فولیکول ها از بانک مو (پشت سر) بر روی سطح پوست برش هایی ایجاد می کنند. روش های نواری کاشت مو در مقایسه با روش های دیگر کاشت تهاجمی تر هستند و باید پس از اتمام برداشت فولیکول ها، محل مورد نظر را بخیه کرد. کیفیت واحدهای فولیکولی (گرافت) برداشت شده در این روش بسیار بالاتر است و در عوض دورۀ نقاهت در این نحوۀ کاشت مو نیز به نسبت طولانی تر است.

تکنیک ها و مراحل کاشت مو به روش نواری:

  1. کاشت موی ترکیبی 2. کاشت مو به روش FUT
  2. روش استخراج کردن واحدهای فولیکولی

این روش در مراحل کاشت مو جزو روش های کم تهاجمی تر به حساب می آید که نیازی به برش دادن پوست سر ندارد. در این روش فولیکول ها را به صورت واحدی و با ایجاد کردن حفره های کوچک یک میلی متری از بانک مو استخراج می کنند.

تکنیک های کاشت مو در این روش عبارت است از:

  1. FIT
  2. SUT
  3. BHT
  4. Micro FIT

 

مراحل کاشت مو

 

بعد از آشنایی با شیوه های مختلف کاشت، مرحلۀ دیگر از مراحل کاشت مو این است که ببینید شما کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستید یا نه؟ و اگر هستید، کدام یک از روش ها برای شما مناسب تر از شیوه های دیگر است؟ برای این کار می توانید به یک پزشک و جراح متخصص پوست و مو و زیبایی مراجعه کنید. او پس از معاینۀ کامل وضعیت پوست و موی شما، بهترین و مناسب ترین راهکارها را با توجه به شرایط و وضعیت فعلی تان به شما پیشنهاد خواهد کرد.

آیا کاشت مو روش مناسبی برای شماست؟

اغلب انواع و الگوهای ریزش مو و طاسی به طور معمول با یکی از روش های ایمپلنت مو برطرف خواهد شد. البته در طول آشنایی با مراحل کاشت مو متوجه می شوید که در صورت داشتن هر کدام از این نشانه ها، معمولاً کاشت مو روش مناسبی برایتان نخواهد بود:

  1. طاسی های نامنظم و پراکنده
  2. آلوپسی
  3. درمان نشدن بیماری های زمینه ای ایجاد کنندۀ طاسی

پس توصیه می کنیم پیش از مراجعه به کلینیک ها برای کاشت، در ابتدای مراحل کاشت مو به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا در گام اول، علت ریزش موهای شما را پیدا کند. در این مواقع پزشک معمولاً عواملی مانند میزان بانک مو، سلامت عمومی بدن، آلرژی ها، وضعیت و نوع موها، سن، وزن و… را مورد بررسی دقیق قرار خواهد داد.

2.انتخاب کردن کلینیک معتبر و حرفه ای

یکی از مهم ترین مرحله ها در کاشت مو، یافتن کلینیکی است که شهرت و اعتبار کافی برای کاشت مو داشته باشد. به طور کلی از مهم ترین ویژگی های کلینیک های ایمپلنت مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. داشتن همۀ مجوزهای مورد نیاز از سازمان وزارت بهداشت و سلامت
  2. متخصص و ماهر بودن تیم درمانی
  3. همکاری با پزشکان متخصص، با تجربه و خوش سابقه
  4. مدرن و به روز بودن تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای کاشت

می توان گفت امروزه و با توجه به افزایش تبلیغات و سوء استفاده های افراد کلاهبردار و غیر متخصص، یافتن کلینیک و تیم مناسب برای کاشت، به یکی از دشوارترین مراحل کاشت مو تبدیل شده است.

 

مراحل کاشت مو

 

3.محاسبۀ هزینه های کاشت مو

یکی دیگر از مرحله های کاشت مو، برآورد هزینه های مربوط به آن است. هزینۀ کاشت مو با توجه به وسعت محل مورد کاشت، نوع روش انتخاب شده و… متغیر خواهد بود، ولی به طور میانگین 4 الی 6 میلیون است.

  1. توجه به عوارض کاشت مو

یکی از مواردی که در آشنایی با گام های کاشت مو باید به آن توجه کرد، بررسی عوارض جانبی کاشت است. البته امروزه و با پیشرفته شدن تجهیزات پزشکی در زمینۀ کاشت مو، میزان و انواع این عارضه ها نیز کمتر شده است، ولی باز هم فردی که قصد کاشت دارد، حتماً باید بررسی عوارض را هم در نظر داشته باشد. در مقاله های دیگر وب سایت به طور کامل به بررسی عوارض جانبی هر کدام از روش های کاشت مو به صورت مجزا پرداخته ایم که برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر می توانید به بخش های مربوط به هر کدام مراجعه بفرمایید.

  1. آشنایی با مراقبت های پیش از ایمپلنت مو

پس از انتخاب روش، برآورد هزینه و مشورت با پزشکان متخصص و انتخاب کلینیک، احتمالاً تصمیم فرد برای کاشت مو قطعی است و به مرحلۀ پنجم از مراحل کاشت مو می رسد که مراقبت ها و اقدامات پیش از کاشت است. این مراقبت ها با توجه به شرایط هر فرد به او توصیه خواهد شد، ولی مراقبت های کلی و عمومی در کاشت مو عبارت است از:

  1. مصرف نکردن الکل و داروهای رقیق کنندۀ خون به مدت یک ماه پیش از کاشت
  2. مصرف کردن آنتی بیوتیک های تجویز شده در روز پیش از کاشت
  3. شستن پوست سر پیش از کاشت
  4. مراقبت های پس از کاشت مو

آخرین مرحله از مراحل کاشت مو نیز آشنایی با مراقبت های پس از کاشت مو برای رسیدن به نتایج ایده آل و مورد نظر است. اغلب مراقبت های کاشت مو به نوع کاشت بستگی دارد و بسته به آن متفاوت خواهد بود.

 

نتیجه گیری و جمع بندی:

در این مقاله به معرفی مراحل کاشت مو پرداختیم و هر کدام را به طور خلاصه بررسی و معرفی کردیم. در وب سایت ما دربارۀ هر کدام از سرفصل های این مقاله، مطلبی مجزا و مفصل هست که شما مخاطب گرامی می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و تکمیلی به آن ها مراجعه بفرمایید.

 

ثبت

آنلاین

وقت ملاقات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی

به وقت ملاقات نیاز دارید؟

درخواست وقت ملاقات